AQUAMARINE SEAFOOD

WEBSITE

BEURSPANEEL

BROCHURE

ONTWERP ZAK

Sinds januari 2022 maak ik deel uit van het team sympathieke mensen dat Aquamarine Seafood runt. Ik kreeg de kans er de nieuwe huisstijl te vormen. Uitgangspunt werd de slogan ‘ice cold food, warm service’, een contrast dat zich uit in zachte vormen en harde lijnen en een combinatie van koude en warme kleuren. Er was ook de luxe met de knappe foto’s te kunnen werken van collega Milena Cardoso Alarcón, wat het geheel naar een hoger niveau heeft getild.

Ook de structuur en inhoud van de website en brochure mocht ik vrij bepalen. Zo zijn er nog een aantal baselines naar voren gekomen. ‘It’s all about people, and sustainability’ bijvoorbeeld. Bert Van Loock, directeur, doet er in zijn transparante stijl heel wat aan het bedrijf in haar context zo duurzaam mogelijk te maken. Het vertrouwen dat hij daarbij aan mensen geeft die voor Aquamarine Seafood werken, is een verademing en zorgt ervoor dat elk van ons het beste van zichzelf geeft.


https://aquamarineseafood.be

Na mijn studies heb ik een klein decennium in de theaterwereld vertoefd. Dertien beroepen (gelukkig geen ongelukken) heb ik er uitgeoefend. Decorbouwer, podiumtechnieker, lichtvrouw, geluidsvrouw, muzikant, zwarte Bunraku figuur, maskermaker, kostuummaker, productieleider, organisator buitenlandreizen en vooral dramaturg/auteur. Ze gaven me een schat aan ervaringen en ik ben er diep door gevormd maar met geen ervan heb ik goed mijn brood verdiend.

Via de VDAB kon ik dan een prepress opleiding volgen en met computer leren omgaan. Het hele grafische pakket leerde ik gebruiken.

In 2016, een dertiental jaren later, ben ik toevallig in de grafische cel van de VDAB in Brussel beland om er iemand in burn-out te vervangen. Een jaar lang heb ik er meegedraaid, op een gegeven moment zat ik er zelfs even alleen. De tweede werkkracht ging met pensioen en de derde belandde ook in een burn-out. Maar ik heb het overleefd en had het gevoel dat ik zo die gratis opleiding terugbetaald heb door hen te helpen met wat deze organisatie mij heeft aangeleerd.

Vanuit Brussel wordt er gewerkt voor alle afdelingen in de Vlaamse Provincies. Alleen Limburg had een eigen grafische werking. Er waren dus tal van opdrachtgevers en meer opdrachten. Het was zeer leerzaam en gevarieerd werk. Binnen de huisstijl had ik heel wat vrijheid.


AFFICHES

VDAB


ADVERTENTIES

NOTITIEBOEKJE

FLYERS

KAARTJE

KAARTSPEL

POP-UP KAARTJE

INFOGRAPHICS

STICKER & LOGO

BANNER

Voor de opleiding Prepress die ik via de VDAB heb kunnen volgen moest ik een stageplek kiezen. Na uit te pluizen wat de meest interessante plekken waren in Gent werd dat bij communicatiebureau Markee, geen doorsnee bureau. Na de stage ging er net iemand weg en ik mocht onmiddellijk beginnen. Helaas kwam na een jaar nine eleven, toevallig ook mijn verjaardag, en dat had snel weerslag op de beurzen. Het gevolg was dat ik, aangezien ik er als laatste was bij gekomen, ook als eerste mocht gaan. Maar ik heb er een geweldige tijd gekend, met tal van opdrachten als allround graficus. Ik werkte voor zowel de creatieve teams als voor de webdesigners. Het werk waar ik het meeste fier op ben is de newsletter. Daar kreeg ik alle vrijheid in en het werden twee zeer kleurrijke versies. Die staat bij boek & tijdschrift.

Op het laatste kreeg ik alles wat Vedior Interim betrof in handen. Een ongelofelijke trip als eerste werkervaring.


VISITEKAARTJE

MARKEE